Hyväntekeväisyystanssiaiset

Tammikuisten tanssiaisten tarina juontaa juurensa 1970-luvun alkuun, jolloin Granin koululaisten vanhemmat järjestivät talkoovoimin ”Myyjäistanssiaiset” muutaman kerran vuodessa. Perinne jatkuu yhä; tuleva tapahtuma 2021 on jo järjestyksessään 50! Järjestelyvastuu on touhukkaiden viidesluokkalaisten touhukkailla vanhemmilla. Illan ohjelmaan kuuluu mm. esityksiä, tanssia livebändin tahtiin ja buffet-illallinen.

Aiempien vuosien teemoina on ollut mm. merirosvot, kieltolaki, risteily, after ski ja Suomi 100 vuotta. Teemoihin on aina suhtauduttu intohimolla ja se näkyy juhlapaikan koristelussa, ohjelmassa ja illallismenun ruoka- ja juomavalinnoissa. Osallistujilla on ollut tapana satsata teeman mukaiseen asustukseen, vaikka se ei ole mitenkään pakollista.

Tapahtuman tuotto koostuu pääosin illallislippumyynnistä, arpajaisista ja huutokaupasta ja näillä rahoitetaan Mäntymäen koulun oppilaiden retkiä ja muuta toimintaa. Poikkeusajasta huolimatta koemme tärkeäksi, että saamme tapahtuman jossain muodossa aikaiseksi myös vuonna 2021, jotta saamme edelleen rahoitettua mm. tulevia leirikouluja  ja stipendejä.